Czy każdy tworzy markę osobistą? TAK, ale niestety nie każdy robi to świadomie.
Czym jest marka osobista?
Marka osobista = Personal Branding
Personal branding to przemyślany i dobrze zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem. Marka osobista powinna być autentyczna, opierać się na własnych kompetencjach i wartościach.
Powinna być budowana na podstawie własnych umiejętności.
Pamiętaj, że kłamstwo ma krótkie nogi, więc nie warto koloryzować swojego wizerunku, to się nie opłaca.
Jak budować swoją markę osobistą świadomie?
Zastanów się (pomijając na chwilę aktualny zawód):
- co jest Twoją mocną stroną?
- w czym jesteś dobry?
- co lubisz i potrafisz robić dobrze?
- co chcesz robić?
- w czym masz doświadczenie?
Z odpowiedzi na powyższe pytania zbuduj swoją bazę, na podstawie której będziesz budował/a swój własny wizerunek. Pamiętaj, że nie musisz być ekspertem, aby zacząć budować markę świadomie. Im szybciej zwrócisz na to uwagę i będziesz z rozmysłem używać internetu, tym lepiej dla Ciebie.
W internecie nic nie ginie, miej to zawsze z tyłu głowy, szczególnie przed publikowaniem kontrowersyjnych treści.
Do skutecznego i świadomego budowania marki osobistej, na pewno przyda Ci się umiejętność mówienia o sobie. Do rozwinięcia tej kompetencji polecamy książkę “Jak mówić o sobie dobrze” autorstwa Aleksandra Więckiej.
Korzyści ze świadomo budowanej marki osobistej:
- Budowanie siebie w pozycji eksperta – łączenie swojego nazwiska z konkretnymi cechami oraz umiejętnościami przykład Robert Lewandowski – piłkarz. Pozycja eksperta pomoże w zdobyciu zaufania.
- Rozpoznawalność oraz kontrola nad tym, co znajduje się w sieci na mój temat. Realny wpływ na to z czym chcesz być kojarzony/a.
- Zwiększenie zysku – dzięki dobrej, silnej marce można zbudować sieć kontaktów oraz mocniejszą pozycję na rynku.
Więcej w odcinku o Marce Osobistej z serii Rekrutacja przy kawie:
Dodaj komentarz